Hvordan Starte Et Digitalt Markedsføringsbyrå fra Scratch (Guide for 2020)

2019 går mot slutten, og vi er nå virkelig inne i digitaliseringens tidsalder. Med over 3,8 milliarder mennesker som bruker internett regelmessig, er digitalmarkedsføring en ny kraft innenfor reklame.

Borte er de dagene du kunne stole på tradisjonelle markedsføringskanaler som TV, avis og så videre.

Nå har nettet et bredere publikum, og å utnytte et så bredt marked vil være et fordelaktig skritt for å øke din målgruppe, forbedre synligheten for merkevaren, øke kjennskapen til merkevaren og øke ROI (avkastning på investering).

Nå som folk kommer til å være så avhengig av digitalmarkedsføring, vil de uten tvil ha behov for et digital markedføsringsbyrå for å hjelpe dem med å nå et bredere marked.

Og akkurat som disse bedriftene vil dra fordel av et utvidet marked, er det nå fordelaktig å eie et digitalt markedsføringsbyrå som kan tilby tjenester med kvalitet til både nystartede og etablerte bedrifter.

Med en bredere befolkning og bedrifter som ønsker å kanalisere og markedsføre sine produkter og tjenester gjennom digitale nettfora, kan det å etablere et digitalt markedsføringsbyrå gi deg enorm popularitet og fortjeneste.

I denne artikkelen vil vi diskutere forskjellige ting du trenger å vite før du starter et digitalt markedsføringsbyrå. Mange bærer på en misforståelse om at digitale markedsføringsbyråer krever store investeringer.

Dette er en total misforståelse, og du bør ikke forkaste forretningsidéen din basert på en slik frykt.

Et digitalt markedsføringsbyrå krever at du er aktiv og kunnskapsrik om de siste trendene samt utstyrt med kreative ideer. Og med dette er du klar til å starte.

Her vil vi utforske flere ting du kan ta i bruk hvis du ønsker å starte et digitalt markedsføringsbyrå fra bunnen av. Nysgjerrig? Les videre for å vite alt om dette.

1. Utvikle De Rette Ferdighetener

Digitalmarkedsføring er et bredt begrep. Begrepet inneholder flere elementer. For eksempel er PPC eller betale per klikk en faktor og SEO eller søkemotoroptimalisering er en annen faktor. 

PPC-annonsekampanjer hjelper annonsen til et nettsted slik at den vises på toppen av den første sides på SERP- eller en søkemotors resultatsider. Mens SEO-optimalisering tillater søkemotoren din å optimalisere annonseinnholdet og vise resultatet når en besøkende søker med riktig søkeord. 

Videre omfatter digital markedsføring forskjellige aktører som Google, YouTube, Instagram, Facebook med flere. Hver av disse trenger unike markedsføringsstrategier og verktøy for å bli optimalisert.

Som et digitalt markedsføringsbyrå må du utvikle ferdighetene innenfor flere felt for å øke etterspørselen etter markedsføring. Husk at konkurransen er enorm. Derfor må du øke din troverdighet, autentisitet og allsidighet, slik at klienter velger ditt selskap og ikke konkurrentene.

2. Forstå Hvor Unik Målgruppen Er og Hva De ønsker

Digitalmarkedsføring er et bredt begrep. Begrepet inneholder flere elementer. For eksempel er PPC eller betale per klikk en faktor og SEO eller søkemotoroptimalisering er en annen faktor. 

PPC-annonsekampanjer hjelper annonsen til et nettsted slik at den vises på toppen av den første sides på SERP- eller en søkemotors resultatsider. Mens SEO-optimalisering tillater søkemotoren din å optimalisere annonseinnholdet og vise resultatet når en besøkende søker med riktig søkeord. 

Videre omfatter digital markedsføring forskjellige aktører som Google, YouTube, Instagram, Facebook med flere. Hver av disse trenger unike markedsføringsstrategier og verktøy for å bli optimalisert.

Som et digitalt markedsføringsbyrå må du utvikle ferdighetene innenfor flere felt for å øke etterspørselen etter markedsføring. Husk at konkurransen er enorm. Derfor må du øke din troverdighet, autentisitet og allsidighet, slik at klienter velger ditt selskap og ikke konkurrentene.

3. Skaff Deg Et Team

Skaff Deg Et Team

Som vi allerede har diskutert er digitalmarkedsføring et stort felt. Som markedsfører vil din klient sannsynligvis ønske at du utfører ulike oppgaver: Skrive innhold til nettstedet deres, markedsføre klienten gjennom forskjellige medier, søkeordoptimalisering, lage forskjellige typer innhold som artikler, blogger, quora-svar, powerpoint-presentasjon, infographic og så videre. 

Derfor må du både være dyktig og ha store kunnskaper. Men å drive et helt byrå på egen hånd er ingen lek, du vil ha behov for eksperter og utviklere som kan hjelpe deg.

Noen vil hjelpe deg med å skrive innhold, noen vil bidra med å SEO optimalisere innholdet, noen vil lage grafikk, noen vil ha kunnskaper om HTML-utvikling, andre vil publisere innholdet i forskjellige nettsteder i henhold til kundeavtalen. Derfor er det viktig å ha et team med kreative og kunnskapsrike mennesker.

Men akkurat når du starter en bedrift, kan det være vanskelig for deg å ha et helt team med de utgiftene til lønninger dette tilsider. Dette er grunnen til at du må outsource arbeidet til andre anerkjente byråer i løpet av den første perioden når bedriften etablerer seg. 

Når du har etablert deg i markedet, kan du ansette og danne ditt eget team.

4. Bestem Hva Du Skal Tilby Av Tjenester

Bestem Hva Du Skal Tilby Av Tjenester

Avhengig av kundens krav kan det være at du må jobbe med punktene nedenfor. Noen foreløpige tanker og kunnskap om disse vil hjelpe deg på lang sikt: 

  • Utvikle landingssider for kundens nettsted
  • Designe og markedsføre annonser 
  • Angi innhold og grafikk for hver annonse og hver plattform. Det er selvsagt unødvendig å si at et annonseinnhold for YouTube vil være forskjellig fra en Instagram-annonse. 
  • Utvikle omfanget av promotering gjennom bloggkommentarer, anmeldelser, quora-spørsmål og svar og så videre. 
  • Optimalisering av nøkkelord og nøye kontrollere at innholdet ditt ikke faller inn under kategorien fylling av søkeord. Du bør bruke minst ett eller to nøkkelord for hvert 100 ord, og ikke mer enn det. 
  • Implementere sporingstiltak slik at du vet hvilke kampanjer som fungerer for produktene eller tjenestene til kundene og hvilke som ikke gjør det. 
  • Lær systemer som Marketo, Salesforce, HubSpot osv. For å utvikle tilstrekkelige ferdigheter kan du også følge Neil Patels blogg, bruke søkemotorer, HubSpot-blogger og så videre. 
  • • Utarbeide posisjonering, meldinger og gjennomgang. 
  • • Vær utstyrt med de seneste teknologiene som Magento 2.x, WordPress, CSS3, HTML5 og så videre. Du kan også opparbeide et team som er dyktige på noen av disse trendy teknologiene. 
  • En vellykket annonse, uansett om den kanaliseres gjennom digitale markedsføringsfora eller tradisjonelle plattformer, krever kreativt innhold. Dette er grunnen til at du kan ta med deg en rekke mennesker som kan brainstorme og bidra med kreative idéer. Jo mer fengende og attraktiv annonsen din er, jo bedre omdømme får du som digitalmarkedsfører. Dette vil ytterligere øke kundelisten din og etablere selskapet ditt som et premium digitalt markedsføringsbyrå.

5. Utvikle En Forretningsmodell

En forretningsmodell er det første du bør ha når du starter virksomheten din. Dette inkluderer markedsføringsfrekvensen, markedsføringsmåten osv. Før du starter bør du sjekke og sammenligne andre markedsførere og byråer for å vite hvilke priser de opererer med.

Til å begynne med, som en markedsføringsstrategi for virksomheten, kan du holde prisene lavere enn disse byråene og sørge for å annonsere dette slik at du får oppmerksomheten til potensielle kunder. Når du virksomheten din har etablert seg med noen faste kunder kan du forsøke å øke prisene.

Videre må du avgjøre hvordan du skal fakturere for å drive virksomheten din effektivt. Tilbyr du tjenester på timesbasis, ukentlig eller månedlig? Innledningsvis kan du tilby tjenestene dine på timebasis.

En annen fordelaktig strategi er å jobbe som outsourcing-byrå for et kjent digitalt markedsføringsselskap. Dette vil hjelpe deg med å få foten innenfor markedsføringsbransjen.  Samtidig som du tilbyr outsourcing til andre selskaper kan du også utvikle et kundegrunnlag og lære hvordan du håndterer kundene.

En annen faktureringsprosedyre er å bruke arbeidsbasis. Dette er bedre enn timestrategi. Mange annonsekampanjer krever mer tid til idédugnag og enkelte typer innhold krever mer tid for analyse. Systemstans eller en server som ikke er oppe er et annet problem du må ta i betraktning mens du jobber regelmessig på timebasis.

Videre bør du også sørge for at du utvikler et godt forhold til andre digitale markedsførere da de kan hjelpe deg med å lære unik kompetanse samt utvide kundekretsen din. Selvfølgelig er det forretningsmotiver her, da de også prøver å øke antall kunder, men med deres hjelp kan din virksomheten også blomstre.

6. Begynn Rolig og Jevnt

Vi kan ikke understreke dette poenget sterkt nok. Når du prøver å starte et digitalt markedsføringsbyrå, må du være konsistent med å jobbe og også ha jevn arbeidsflyt. Det vi mener å si er at du må jobbe regelmessig og samtidig være tålmodig.

Ikke vær utålmodig mens du jobber, selv om du ikke oppnår suksess i den innledende fasen. Konkurransen er hard, men det er alltid rom for tjenesteleverandører med høy kvalitet. Behold selvtilliten din og jobb med verdighet.

En dag venter suksess på deg. De fleste oppstartsbedrifter oppnår ikke suksess fordi de mister selvtilliten og motivasjonen underveis, og ikke fullfører det de drømmer om. De haster etter penger og har glemt drømmen de begynte med.

Som et resultat blir kvaliteten deres forringet, noe som påvirker deres omdømme i markedet og kundegrunnlaget reduseres. Ikke fall i den fella. Arbeid konsekvent uten å miste motivasjonen, da bare dette kan hjelpe deg med å oppnå suksess.

Konklusjon

Vi tror at disse strategiene har gitt deg en god idé om hvordan du starter et digitalt markedsføringsbyrå helt fra nybegynnernivå og hvordan du beveger deg til proffnivået. Implementere disse strategiene og kontroller arbeidsflyten din så vil suksess bare være et spørsmål om tid.

Hvis du vil lære de hemmelige strategiene våre og hvordan du kan starte en virksomhet på nettet fra bunnen av, kan du laste ned denne eksklusive gratis eBoken - Grunderveiledningen

Leave a Comment