Hvordan Starte Forretningsvirksomhet På Nettet Uten Startkapital (Oppdatert 2020)

Ønsker du å lære hvordan du starter en virksomhet på nettet uten startkapital i 2020?

Det er ikke uvanlig å drømme om å eie en bedrift. I 2019 er det faktisk sånn de fleste ønsker å drive en virksomhet og ikke tilby bare en tjeneste. Dette fordi i motsetning til i å bare tilby tjenester, gir en virksomhet deg friheten til å drive en bedrift på egen hånd uten å forplikte deg til overfor en sjef. Det er på tide å være dine egen sjef, noe du alltid har ønsket.

Vent nå litt. Pust inn dypt da da vi har det du trenger. Du behøver ikke bekymre deg om å investere penger i virksomheten eller tape pengene underveis. Hva om du ikke trenger penger for å starte en bedrift?

Nysgjerrig? Overrasket? Sjokkert?

Hvis du er det  vil denne artikkelen til å hjelpe deg veldig. Les hele artikkelen for å lære mer om hvordan du starter en virksomhet på nettet uten startkapital.

1. Hva Er Din Forretningsidé?

Hva Er Din Forretningsidé

Enhver virksomhet er basert på en grunnleggende idé. En god forretningsidé bør tilby en praktisk løsning og og ha en tydelig målgruppe. For eksempel, hvis du har et talent for å skrive og samtidig elsker kjæledyr, kan du begynne som blogger av kjæledyrblogger

Videre hvis du har et ønske om å bli en gründer ved å selge hjemmelagde desserter, kan du finne et spesifikt område hvor du kan levere produktet ditt. Selvfølgelig vil dette området gradvis utvide seg etter hvert som virksomheten din vokser. 

Men skulle du ikke ha en forretningsidé, kan du sjekke ut nettsteder som Springwise og Ideaswatch.  Her vil du få inspirasjon i om ulike forretningsidéer.

Nettsteder som Trendhunter og Producthunt tilbyr deg også fantastiske forretningsidéer

Og det beste med alt dette? Du trenger bare noen få kroner eller nesten ingen penger i det hele tatt for å dra nytte av idéer med så høy kvalitet! 

Før du starter, gjennomfør omfattende undersøkelser innen feltet du jobber. Gå også gjennom virksomhetene du må konkurrere med på lang sikt. Produktet ditt bør være unikt for å heve kundeopplevelsen.

2. Bruk Tid på å gå IgjEnnom Konkurrentenes Nettsteder

Bruk Tid på å gå IgjEnnom Konkurrentenes Nettsteder

Dette er en annen forretningsidé som ikke krever investeringer. Gå gjennom konkurrentenes nettsteder for å sjekke hva deres brukere sier. 

Liker de produktene? Har de noen klager? Det siste punktet er ekstremt viktig for å øke etterspørselen etter det du tilbyr. 

Vær oppmerksom på det kundene ikke liker på konkurrentens nettsted. Forsøk å imøtekomme det de mangler med din tjeneste, slik at kundene alltid er fornøyde med det du tilbyr. 

Og pengene du trenger til dette? Ikke en eneste krone. Alt du trenger er å være oppmerksom og holde øynene åpne. Med riktig analyse, dedikasjon og innsats kan du utarbeide en kreativ og suveren forretningsmessig tilnærming som kundene dine vil sverge ved.

3. Velg Et Unikt Navn for Din Virksomhet

Velg Et Unikt Navn for Din Virksomhet

Flere ting ligger bak når virksomheten din lykkes. En av de er et unikt og kreativt navn som inneholder essensen i forretningsmodellen. Dette da et navn har en en viktig funksjon for tjenesten.

For eksempel, hvis du har en matbutikk på nettet, er et navn som viser til blomster ikke veldig nyttig. Og videre, hvis du skal drive en flyttetjeneste på net for kjæledyr så kreves det et passende navn. Navnet skal være fengende nok til å tiltrekke seg alles oppmerksomhet.

Dessuten bør det være enkelt, men samtidig kreativt. Dette fordi et enkelt navn får potensielle kunder eller publikum til å huske navnet lettere.

Et unikt navn er også viktig hvis du vil unngå bryet med å bli anklaget for å kopiere et annet merkenavn uten tillatelse.

Når du skal etablere virksomheten din i markedet, må du også komme ut av skyggen til andre tjenester og skape din unike plass.

Og det første skrittet? Et unikt, attraktivt og kreativt navn er svaret du leter etter. Et navn med fire stavelser eller mindre bidrar til at publikum husker navnet. 

Og startkapitalen du trenger for dette? Null. Så hvordan starte en virksomhet på nettet uten startkapital?

4. Skaff Deg Et Team

Skaff Deg Et Team

En virksomhet er et stort ansvar. Alle disse oppgavene kan ikke være ansvaret til en person –

• Lytte til klager og krav fra ditt publikum,

• Sikre at tjenesten din fungerer som den skal,

• Hvorvidt pengene dine blir overført,

• Om kunden din har mottatt refusjon,

• Om nettbutikken din fungerer optimalt med enkel navigering.

Dette er tidspunktet du trenger ansatte. Husk at samlet vi står, delt vi faller! Budskapet i denne setningen er viktig å huske på når en virksomhet er i full sving.

Nå er det to måter å gjøre dette på. For det første kan du ansette noen som har ansvar for dette for deg. Denne idéen høres mer profesjonell ut, men den krever mer penger, og du har ikke råd til det når du starter en virksomhet. Du må spare penger for å forbedre kvaliteten på tjenesten din og gradvis utvide arbeidsoppgavene du utfører.

For å sikre dette, bør du begynne å outsource oppgaver og ansette fagpersoner fra andre selskaper for å få enkelte jobber gjort.

Outsourcing er svært fordelaktig siden det gir deg tilgang til ferdighetene til potensielle eksperter samt mulighet til å få leveranser med høy kvalitet for e-handelsbutikken din.

En annen fordel med å outsource en jobb? Du får utført en jobb med høy kvalitet til en lavere pris. Men så fort du er etablert med vrksomheten din, begynne å bygge teamet ditt.

5. Finn En Nisje

Når de starter en virksomhet har folk ofte store drømmer, men de glemmer å bevege seg sakte. Anta for eksempel at du ønsker å starte en kanal der du lærer andre å få flere klienter. Kul idé.

Nå må du bestemme deg for et publikum. Hvis du retter deg mot et bredt publikum, inkludert advokater, digitalmarkedsførere, nettutviklere og andre på en gang, kan du miste oversikten og budsjettet ditt vil øke. Videre så vil ikke bedriften din treffe målet.

For å håndtere et slikt problem, må du være spesifikk og forholde deg til et bestemt publikum. Du kan alltid gå målrettet mot flere målgrupper når du etablert én enkelt kundegruppe. Men sørg for at gruppene har en forbindelse. Dette vil gjøre arbeidet lettere.

For det første, konsentrer deg om egne styrker. Er du kunnskapsrik innenfor et teknisk felt eller et akademisk område? Dette er to forskjellige sjangere som krever forskjellige tilnærminger.

Hvis du har gode kunnskapet om de nyeste teknologiene og innovasjon så kan du vurdere en mobilapputvikler, nettstedutvikler, nettbygger for e-handel, mobilappdesigner og så videre og lære dem å øke antall kunder.

Dette vil etablere deg innenfor et teknisk marked. Og hvert element i disse kategoriene er flettet sammen. Så du vil ha en komfortsone.

Når du begrenser målgruppen, vil dette kreve mindre ressurser, slik at du vil trenge mindre kapital.

6. Bruk Digitale Ressurser i Stedet for De Tradisjonelle Ressursene

Bruk Digitale Ressurser i Stedet for De Tradisjonelle Ressursene

Digitalisering er en ny trend i det moderne markedet, og det bidrar til å oppnå større merkevaresynlighet og derved øke merkevarekjennskapen din blant publikum.

Tradisjonelle markedsføringsmetoder som å publisere annonser på avis eller fjernsyn krever dessuten omfattende beløp. Det digitale markedet er anerledes. Da det er så mange digitale markedsføringsselskaper i markedet kan du enkelt få avtaler.

Sørg for å bruke tjenester som PPC (betaling per klikk) annonsekampanjer der du betaler et lite beløp til søkemotoren hver gang annonsen eller nettstedet ditt får et klikk. La oss forklare hvorfor dette er lurt.

Når du har fått en PPC-tjeneste, vil de digitale markedsførerne strebe etter å forbedre nettstedets rangering, bringe den på første side og på toppen av SERP (resultatsiden for søkemotorer). De vil bruke verktøy som SEO (søkemotoroptimalisering) optimalisering ved å inkorporere riktige søkeord slik at siden får mer synlighet.

 Og mer synlighet betyr at nettstedet ditt har mulighet for å få flere potensielle kunder og få mer konvertering. Dette vil gi virksomheten en opptur og gi deg mer fortjeneste. Derfor kan en liten investering føre til at du får mye mer tilbake.

7. Reinvester i Virksomheten

Det er ikke en klok beslutning å bruke hele overskuddet. Del overskuddet i tre deler. Bruk en del, spare en annen del, og invester den tredje delen på nytt. I den innledende fasen må du beholde mesteparten av inntektene for den siste delen, nemlig for reinvestering.

Når inntektene dine øker, vil det du sparer også øke. Og til slutt, bør du øke utgiftsdelen. Når du har tatt i bruk denne omvendte pyramidestrukturen og øker reinvesteringsdelen, så spare-delen, og til slutt utgiftsdelen; så er veien til suksess for din virksomhet bare et spørsmål om tid.

 Reinvestingerings-delen inkluderer utvidelse av publikummet ditt, økt kundegrunnlag, øke produktutvalget eller tjenestesortimentet ditt, investere i et bedre og anerkjent markedsføringsselskap, og ethvert nytt skritt du ønsker å ta i din virksomhet.

Konklusjon

Når vi sier at du kan komme i gang med virksomheten din uten startkapital, snakker vi om å spare pengene dine effektivt. Når du har investert på riktige steder, riktige annonsemedier, kan du spare en enorm sum penger uten at det går ut over kvaliteten på tjenesten. 

Alt du trenger er å etablere en passende målgruppe, begrense kundegrunnlaget, sette et spesifikt forretningsmål og kontakte et digitalt markedsføringsselskap med godt omdømme for å øke inntektene dine.

Leave a Comment